Celem projektu było stworzenie od podstaw marki dla norweskiej firmy ubezpieczeniowej z gałęzi ubezpieczeń premium dla VIPów i travel influencerów. Zakres działań obejmował, naming, branding oraz stworzenie key visuala.
Geneza nazwy Skaldor pochodzi od staroskandynawskiego słowa "skald" - nadawanego poetom, kronikarzom, pieśniarzom-podróżników, którzy w czasach wikingów pełnili rolę strażników historii. Opowiadali o wielkich podróżach i heroicznych wyczynach wikingów. To właśnie oni dokumentowali odkrycia i przeżycia ze swoich podróży, tak jak dzisiejsi cyfrowi nomadzi. Skaldor symbolizuje ochronę ich unikalnych historii, aby niewzruszenie mogli eksplorować świat i inspirować innych.
Claimy wspierające. Secure your journey / Guardian of your journey.
W nordyckim alfabecie "A" odpowiada runie Ansuz, ma ona głębokie znaczenie w mitologii nordyckiej.
Co idealnie wpasowuje się w archetyp marki. Mimo, że runiczne "A" wygląda bardziej jak litera "F" postanowiliśmy uprościć to znaczenie i wyprowadzić z tego symbol A w logotypie, nawiązując szerzej do pisma runicznego.